Zomervakantie

Zaterdag 08/07/2006

Vandaag ben ik rond 10.00 de kids gaan halen bij Conchita. Daar hebben we thee gedronken en toen zijn we rond 11.00 op pad gegaan. Rond 12.45 hebben we broodjes gegeten. Rond 15.00 weer een pauze en rond 17.30 kwamen we aan in het hotel in Zusmarshausen. Daar hebben we lekker schnitzel met frietjes gegeten. Rond 20.45 zijn de kids naar bed gegaan. En rond 21.30 ben ik naar beneden geslopen (met babyfoon) en heb ik voetbal gekeken: Duitsland – Portugal: 2-1 en zo werd Duitsland 3de in het WK. Rond 23.15 ben ik naar bed gegaan.

Zondag 09/07/2006

Vandaag rond 7.45 wakker, aankleden, lekker ontbeten en rond 9.15 vertrokken naar Walchsee. Weer zonder files, en rond 11.00 aangekomen. Peter en Maria waren er niet, en Anna kwam rond 11.45 om ons binnen te laten. We hebben eerst alle spullen uitgepakt. Ondertussen hebben de kids lekker gespeeld met de Lego en Playmobil. In de middag hebben we lekker op het grasveldje voor de boerderij gevoetbald en elkaar nat gemaakt. Jip wil de hele middag voetballen en Roos alleen maar in het zwembadje. Ik pendel tussen beide heen en weer. Na het eten (pannekoeken) zijn we met de auto (het regende flink) rond gaan kijken in Walchsee. Uiteindelijk werd het droog en zijn we op de camping gaan kijken. Ik heb even met Irmgard gekletst om vervolgens de kids mijn oude stekje te laten zien. Onze caravan is al een tijdje weg, de tafel is weg. Kortom: na 8 jaar is ons plekje niet meer ons plekje. Bij het restaurantje onderaan de camping hebben we heerlijk een ijsje als toetje gegeten. Na de 1e helft van Italie – Frankrijk heb ik de kids in bed gestopt, maar toen Roos sliep mocht Jip weer uit bed. Aan het eind van de 2de helft is Jip in slaap gevallen op de bank. Italie werd wereldkampioen na penalty’s: 5-3. Jip was voor Frankrijk, en papa voor Italie. Zeker na het onsportieve gedrag van Zidane.

Maandag 10/07/2006

Rond 7.45 waren we weer allemaal wakker. De kids hebben lekker gespeeld en ik ben gaan douchen. Daarna met zijn 3-en ontbeten. Er lagen broodjes bij de deur die ik gisteren bij Maria besteld had. De kids vonden het een wonder. Gisteravond had ik alle wandelspullen al klaargelegd want Jip en Roos willen de bronze wandernadel halen. Dus de eerste tocht moest snel gelopen worden: de Ottenalm. Vanaf het voetbalveld in het dorp zijn we gestart. Na ongeveer 1 uur wandelen waren we boven, hebben we lekker wat gedronken en Frankfurter worstjes gegeten. En natuurlijk moest er een stempel op de wandelkaart. Rond 13.00 zijn we naar beneden gewandeld en doorgereden naar Kufstein. Op zoek naar nieuwe wandelschoenen, want Jip zijn wandelschoenen zijn nu echt te klein. Verder moest het zakgeld van Jip en Roos meteen ingewisseld worden voor Lego, Playmobil of iets anders. De wandelschoenen konden niet gevonden worden, het zakgeld was op: Jip playmobil en Roos een koffiezet-apparaat. Op de terugweg zijn we boodschappen gaan doen rond 15.45. In het appartement hebben we aardappeltjes, worteltjes met vlees gegeten en vervolgens zijn we benenden spelletjes gaan doen in de tuin. De kids zijn moe van de laatste schoolweken, merk ik. Ze zijn elkaar aan het vervelen en aan het ruzien. Dus na tig keer waarschuwen naar boven en lekker slapen. Jip douchen en vervolgens in bed. Ze slapen al na 5 minuten. Nu is het 20.10 en zit ik dit te schrijven. Het weer wordt goed tot en met vrijdag met aan het eind van de dag kans op onweer. Morgen een dagje strand en op zoek naar goede wandelschoenen voor Jip.

Ik voel me meestal vrolijk, ben blij dat ik ben weggegaan. Soms voel ik me verdrietig. Pfff, na 1,5 jaar scheiding alles op de rit. Weer een auto en weer op vakantie met de kids en tijd om alles achter me te laten.

Dinsdag 11/07/2006

Vanmorgen zijn we na een goede nacht rond 8.00 opgestaan. We hebben ontbeten met broodjes en toen rond 9.45 met de fiets naar het dorp gereden. Bergschoenen kopen voor Jip. In de winkel in Walchsee hadden ze maat 31 voor Euro 34,95, dus meegenomen. Vervolgens een een rondje om het meer gefietst. Berop was niet te doen met 2 kids: 1 voorop en 1 achterop. Dus afstappen en lopen. In het appartement middageten gegeten. En even met Roos op de bank gaan liggen, maar slapen lukte niet. Dus op naar Kossen naar het zwembad. Een super leuk zwembad met van alles. Heerlijk tot 17.00 daar gezwommen en gespeeld. Jip van de glijbaan, Roos op een steen aan de kant wachten, dan weer Jip omhoog wandelen naar de glijbaan en ik met Roos in het zwembad gekken. En zo nog eens 30x. Tussendoor een lekker ijsje en ’s avonds spaghetti. Om de dag af te sluiten 2 spelletjes, 2 verhaaltjes en lekker in bed. Althans, een 1/2 uur later dan. Roos 3x uit bed. Ze moest zogenaamd plassen. En steeds zeer verontwaardigd dat ik hierom boos werd. Ik denk dat Jip haar hiertoe influisterde. Toen kwam Roos huilend bij me, want Jip zijn oogbol was eruit. Bleek het oog van de knuffel van Jip te zijn. Jip uit bed, want Roos moest plassen, et. cetera. Even gegekt met elkaar in bed en elkaar gekieteld en aangegeven dat ze echt moesten slapen. 5 minuten later was iedereen onder zeil. Nu zit ik buiten met de babyfoon voor de boerderij. Lekker uitwaaien met een kopje thee, een boekje. Morgen, toch 2 naar de Lippenalm met nieuwe bergschoenen.

Ik voel me vandaag fitter. Kom de dag goed door. Fijn om Nederland en alle gedoe achter me te laten. Even niks en alleen goede energie. Tot nu toe gaat de vakantie met zijn 3-en me (ons) goed af. Top!

Woensdag 12/07/2006

Vandaag zijn we rond 8.30 opgestaan. De kids al eerder, maar hebben heerlijk gespeeld. Na het ontbijt ben ik (zogenaamd) boos geweest op Roos, want ze had een spelletje helemaal kapot gemaakt. Ze heeft iets met papier en scheuren, want ook bierviltjes moeten kapot. Rond 10.15 zijn we gestart met de wandeling naar de Lippenalm. Rond 11.30 waren we boven. Jip liep heel goed. Zeker zijn nieuwe bergschoenen. Bij de Lippenalm een stempel gehaald. Lekker iets gedronken en iets gegeten. Toen terug via het bospad dat onderaan het meer eindigt. In de rugdrager zoek Roos naar rood/wit markeringen en Jip gaat voorop om het pad te verkennen. Ik krijg steeds opdrachten onderweg. Bij de camping (we moesten nog een stuk terug naar de auto) hebben we een ijsje gegeten. Rond 14.55 waren we op de boerderij, want we hadden een afspraak met Peter om de koeien te bezoeken boven op de alm. Maar als snel kwam er onweer en regen, dus vroeg eten en toen in het dorp wat rondgewandeld. En chocomelk gedronken en cake gegeten. Jip en Roos hebben heerlijk zitten gekken. Rond 19.00 waren we terug in de boerderij. Tanden poetsen, veel verhaaltjes en knokken met zijn 3-en. Rond 20.00 slapen, maar pas echt rond 20.30. Roos 2x plassen, oogbollen die langskwamen en liedjes die ze samen zongen. Weer een heerlijke dag. Morgen i.v.m. het weer naar Rosenheim, dan een zwemdag en dan weer wandelen op zaterdag. Vrijdag ook de alm op naar de kleine koeien met de andere gasten en Peter. En morgen de koeien melken op de Alm ook met Peter.

Donderdag 13/07/2006
Jip zit lekker met de lego te spelen en Roos slaapt. We zijn ongeveer 1,5 uur terug uit Rosenheim. Het is de kids gelukt om hun zakgeld eerder uitbetaald te krijgen. Papa is zwak, haha! In Rosenheim zijn we bij de Karstad gaan winkelen. Meteen naar de 4de verdieping, want daar staat het speelgoed. Jip heeft 2 playmobil poppetjes gekocht. Roos een koffiemachine met echt geluid en een pompje. Daarna zijn we door Rosenheim gaan struinen en hebben we op een bankje een broodje gegeten met een pakje drinken. Toen op zoek naar de ijshockey-winkel. Deze was dicht, maar we hebben hem wel gevonden. Misschien op de terugweg van vakantie er even langs. Verder heb ik bij Karstad nog kado’s voor Jip gekocht, want de playmobil was zo sterk in de aanbieding, dat ik het niet kon laten staan. Een mooi kado voor euro 19,95 in plaats van euro 49,95.

Thuis hebben de kids heerlijk gespeeld en heb ik het avondeten vast voorbereid, want we gaan straks met Peter met de traktor naar de alm waar zijn koeien staan.

…..

De kids liggen in bed. We zijn terug van de alm, echter was dat niet zo’n succes. De reis met de traktor was leuk, maar doordat er onweer in de lucht hing werden we continue aangevallen door “Bremsen” (horzels). Niet leuk. Dus zijn we snel naar beneden gewandeld. Toen we thuis waren hadden we heel erg honger. Dus snel koken. Aardappels met doperwtjes en worteltjes met kip. Het smaakte goed. Jip heeft vervolgens in de douchebak met zijn lego en playmobil gespeeld. Daarna pyjama aan en ijsje als toetje. Toen krokoloco gespeeld met zijn 3-en en daarna naar mama gebeld.

Heb een lekkere dag gehad met de kids. Voelt goed om alleen op vakantie te zijn. Een grote stap vooruit. Ik kom de dagen goed door.

Vrijdag 14/07/2006
Vandaag zijn we om 9.00 met Peter en de andere familie naar de Winkelalm (1285 meter) gegaan. Met de traktor en bankjes op de aanhanger naar boven met zijn allen. En toen nog 1 uur klimmen. Onderweg koeien bekijken. Gelukkig waren alle koeien er nog. Boven hebben we heerlijk limonade gedronken met water uit de bergbeek. Verder had Peter broodjes meegenomen met kaas en vlees. Erg gezellig. Jip loopt nog beter, zeker klauterpaadjes met wat stenen vind hij geweldig. Thuis gekomen rook het naar heerlijke taart. Net vers gebakken door Maria. In de middag hebben we met een bootje op het meer gevaren, toen een ijsje gegeten, wat boodschappen gedaan en vervolgens naar de boerderij om lekker te spelen. Dit omdat het ging onweren. Vanaf morgen zijn er minstens 5 dagen zon met temperaturen tussen de 25 en 28 graden.

Zaterdag 15/07/2006
Vandaag hebben we voor het huisje taart gegeten en spelletjes gedaan. ’s Middags hebben we in Kossen gezwommen. En ’s avonds mini-golf gespeeld. Daarna aan het meer lekker uit eten geweest. met een ijsje als toetje.

Zondag 16/07/2006
Vandaag zijn we naar de Zahmen Kaiser Gasthof (1050 meter) gewandeld. De 3de tocht hebben we gehaald. Straks rodelen en naar de speeltuin. Morgen naar een pretparkje vlakbij.

….

Rodelen is niet gelukt, want Jip mag nog niet alleen naar beneden. Dus, alleen maar in het speeltuintje gespeeld. Nog even benzine getankt en toen voor de boerderij gevoetbald.

Maandag 17/07/2006
Vandaag zijn we naar het pretpark in Rupolding gegaan. Een erg leuk pretpark. Niet duur en een beetje de Efteling van 1950 of zo. Een soort sprookjesbos met een aantal leuke attracties en erg mooi in de bergen aangelegd.

Dinsdag 18/07/2006
Vandaag zijn we naar het bergdierenpark geweest in Wildbichl. Toen gezwommen bij de Camping in het meer, een ijsje gegeten en ’s avonds naar het optreden van de kapel van het dorp geweest.

Woensdag 19/07/2006
Vandaag zijn we naar de Raineralm gewandeld. Super, we hebben het gehaald, de 4de tocht en een wandernadel verdiend. Natuurlijk zijn we die meteen gaan ophalen bij de VVV in het dorp.

Donderdag 20/07/2006
Vandaag zijn we naar Rosenheim geweest op het tijdstip dat de ijshockeywinkel geopend is. Jip en ik hebben heerlijk zitten kwijlen naar al die mooie spullen. Voor Jip voor zijn verjaardag een body protector gekocht maat 1. Op de terugweg hebben we wat boodschappen gedaan, zijn gaan zwemmen vervolgens met alle mensen van de boerderij gaan BBQ-en. Echt gezellig. Jip ging pas om 23.00 slapen, want hij had een splinter. Niks aan de hand tot hij naar bed moest.

Vrijdag 21/07/2006
De laatste dag. Met zijn allen vast wat spullen ingepakt en nog lekker gezwommen. ’s Avonds de laatste spullen ingepakt, want morgen gaan we weer naar huis. Grom, wil nog wel weken blijven.

Zaterdag 22/07/2006
’s Ochtends de auto ingepakt en toen nog even met de fiets naar het dorp gegaan en luxe ijs gegeten. Niks 1 bolletje, maar 3 grote ijscoupe’s. Heerlijk. Al vonden de kids de lolly volgens mij het leukste. Toen naar de boerderij gegaan even middag eten gegeten en op pad. Veel file gehad rondom Munchen.

Zondag 23/07/2006
Weer redelijk wat file, maar toch rond 16.00 in Uden bij mijn ex-schoonouders om frietjes te eten, maar vooral ook zodat de kids mama konden zien. Was erg gezellig. De vakantie zit erop met de kids. Nu 2 weken zelf bijtanken, leuke dingen doen, en het huis schilderen, want da’s echt nodig.